تلاش تایر ایرانیان

تلاش تایر ایرانیان

تلاش تایر ایرانیان

041-33332790
0 سبد خرید
انتخاب تایر مناسب

انتخاب تایر مناسب

بنا بر توصیه شرکت تلاش تایر ایرانیان،قبل از اینکه برای خرید تایر اقدام کنید لازم است موارد زیر را در نظر داشته  باشید:



 



آب و هوا



آب و هوا که در آن زندگی می کنید،عامل مهمی در انتخاب کویر تایر خواهد بود.به عنوان مثال،اگر دمای هوا در فصل زمستان به زیر هفت درجه سانتیگراد می رسد،باید تایرهای مخصوص فصل زمستان را خریداری کنید. لاستیک های زمستانی با نام لاستیک برفی در شرکت تلاش تایر ایرانیان موجود می باشد.



سبک رانندگی



آیا شما مسافت زیادی را در جاده رانندگی می کنید، یا بیشتر درون شهر از اتومبیل خود استفاده می کنید؟نگاهی به ویژگی های عملکردی تایر ها به شما کمک می کند تایری را انتخاب کنید که مناسب سبک رانندگی شما باشد.



وسیله نقلیه شما



تایر های زیر خودروهای خریداری شده( تحت عنوان تایرهای OE  یا تایرهای تجهیزی که توسط خودرو ساز روی خودرو نصب می شوند) برای خودرو شما مناسب هستند ،اما این بدان معنا نیست که آنها لزوما بهترین تایر برای این خودرو هستند.توصیه های مربوط به انتخاب خودرو را بررسی نموده و یا برای انتخاب بهترین تایر شخصا اقدام نمایید.



بودجه خرید تایر



از قیمت تایرهای تولیدی شرکت کویر تایر می توانید از نمایندگی های فروش کویر تایر در تبریز (شرکت تلاش تایر ایرانیان) اطلاع حاصل فرمایید.اما در نهایت، فراموش نکنید که متخصصان شرکت تلاش تایر ایرانیان می توانند شما را در مورد کیفیت کویرتایر و قیمت آن راهنمایی کنند.



اطلاعات مندرج روی برچسب تایر اتحادیه اروپا در ارتباط با رتبه بندی تایرها



برچسب تایر اتحادیه اروپا،اطلاعات مهمی را در ارتباط با کیفیت،ایمنی و مسائل زیست محیطی هر تایر،ارائه می نماید.اطلاعات روی این برچسب به شما کمک می کند که تایرها را در ارتباط با عملکرد آنها هنگام ترمزگیری در جاده های خیس،میزان مصرف سوخت و ایجاد صدا در حرکت،مقایسه کنید.



نرخ مصرف سوخت کویرتایر



آیا می دانید که سهم تایر ها در مصرف سوخت خودرو،برابر 20 درصد می باشد؟ انتخاب تایرهای طراحی شده برای مصرف سوخت کمتر (تایر های سبز) این امکان را به شما می دهد تا مسافت های طولانی تری را با سوخت کمتری طی کنید.به این ترتیب میزان CO2 کمتری نیز توسط خودرو تولید خواهد شد.



شما می توانید تایر های سبز را از نمایندگی کویر تایر در تبریز،شرکت تلاش تایر ایرانیان تهیه فرمایید.



چه عاملی باعث کاهش مصرف سوخت خودرو می شود؟



به سادگی می توان گفت که تایرهای با مقاومت کمتر در برابر غلتش،نیروی کمتری برای پیش رانش نیاز دارند.این امر در نهایت به مصرف کمتر سوخت،منجر می شود.



نرخ مصرف سوخت تایر چگونه ارزیابی می شود؟



میزان مصرف سوخت تایرها در گریدهای A  تا G با استفاده از کدهای رنگی به شرح زیر درجه بندی می شود:



A(سبز)= بالاترین گرید برای نرخ مصرف سوخت



G(قرمز)= پایین ترین گرید برای نرخ مصرف سوخت



گرید D برای تایر های سواری مورد استفاده قرار نمی گیرد.



گرید بندی سوخت تایر به چه معنی است؟



تفاوت بین یک تایر با گرید A و یک تایر با گرید G می تواند به معنای حداکثر 7/5 درصد کاهش در مصرف سوخت خودرو باشد.در شرایط واقعی سرویس، انتخاب تایرهای گرید A به جای تایرهای گرید G می تواند منجر به صرفه جویی بیش از 6 لیتر در هر 1000 کیلومتر کارکرد،شود.



با در نظر گرفتن قیمت بنزین(به طور میانگین 10000 ریال در هر لیتر)،صرفه جویی ایجاد شده در هزینه های مصزف سوخت خودرو،بیش از 6000000 ریال در طول عمر مفید تایر ها خواهد بود.



به این ترتیب شما نیز سهمی در حفاظت از محیظ زیست خود خواهید داشت.



تغییر در هر گرید مصرف سوخت و بهبود آن،موجب صرفه جویی در مصرف 1 لیتر سوخت در هر 1000 کیلومتر کارکرد می گردد که علاوه بر کاهش حدود 15 درصد در تولید گاز co2،صرفه جویی معادل 1000000 ریال را نیز در مصرف سوخت خودرو در طول عمریک حلقه تایر ایجاد می نماید.شرکت تلاش تایر ایرانیان،نمایندگی کویر تایر در تبریز نیز به نوبه خود با فروش محصولات کویر تایر قدمی در حفظ محیط زیست برداشته و فراموش نکنید،شما نیز می توانید سهم خود را در تخریب محیط زیست کاهش دهید.



با فرض در نظر گرفتن مصرف متوسط 8 لیتر سوخت در 100 کیلومتر کارکرد خودرو،قیمت سوخت معادل 10000 ریال در هر لیتر و متوسط مسافت پیموده شده توسط خودرو برابر80000 کیلومتر،هزینه واقعی مصرف سوخت و صرفه جویی ناشی از آن می تواند تحت تاثیر عواملی مانند فشار باد داخلی تایر،وزن خودرو و سبک رانندگی،تغییر نماید.



چه عوامل دیگری روی نرخ مصرف سوخت خودرو تاثیر می گذارند؟



فشار باد پایین:



عدم توجه به فشار باد داخلی موجب افزایش مقاومت غلتشی تایر شده و روی چسبندگی تایر به سطوح خیس اثر می گذارد.



وزن وسیله نقلیه:



وزن خودرو و نحوه رانندگی شما می تواند تفاوت فاحشی را در میزان مصرف سوخت ایجاد کند .شما می توانید مصرف سوخت را با تغییر در روش رانندگی ،کاهش دهید.



موارد نشان داده شده بر روی برچسب، فقط به منظور تشریح این مفاهیم بیان شده‌اند. مقادیر مذکور برای یک حلقه تایر مشخص بر حسب نوع و سایز آن ممکن است با این مقادیر متفاوت باشد.



گرید چنگ زنی به جاده خیس (Wet Grip)



تایرهایی که در ارتباط با چنگ زنی به سطوح خیس دارای گرید بالاتری می باشند به محض ترمز گیری،موجب توقف خودرو می گردند.



چنگ زنی به سطح خیس چیست؟



توانایی ترمزگیری تایرها در شرایط مرطوب را چنگ زنی به سطح زمین می نامند.گریدبندی اتحادیه اروپا تنها بر یک جنبه از چنگ زنی تایر روی جاده خیس تمرکز کرده و آن عملکرد ترمز در جاده های خیس است.



 



چنگ زنی به سطح خیس چگونه گرید بندی می شود؟



چنگ زنی به سطح خیس از رتبه A  تا F درجه بندی و ارزیابی می شود:



A= بالاترین گرید



F= پایین ترین گرید



گرید های D و G برای خودروهای سواری مورد استفاده قرار نمی گیرد.



 



گرید بندی تایرها در چنگ زنی به جاده خیس چه مفهومی دارد؟



در شرایط اضطراری،تنها چند متر تفاوت در طول خط ترمز خودرویی می تواند تفاوت عمده ای را در سرعت توقف خودرو ایجاد کند.برای یک خودروی سواری، در صورت ترمز گیری کامل با سرعت 80 کیلومتر در ساعت،خط ترمر خودرویی که با تایرهای دارای گرید A تجهیز شده باشد،می تواند تا 18 متر کوتاه تر از حالتی باشد که خودرو با تایرهای گرید F، تجهیز شده باشد.



هنگام رانندگی همیشه باید فاصله های توصیه شده با خودرو جلویی را رعایت کنید.



این در صورتی است که اندازه گیری با توجه به روش های آزمایش مندرج در مقررات EC 1222/2009 انجام شده باشد. طول خط ترمز می تواند با توجه به شرایط رانندگی و سایر عوامل تاثیر گذار دیگر، نوسان داشته باشد.



موارد نشان داده شده بر روی برچسب، فقط به منظور تشریح این مفاهیم بیان شده اند. مقادیر مذکور برای یک حلقه تایر مشخص بر حسب نوع و سایز آن ممکن است با این مقادیر متفاوت باشد.



گرید صدا  



منشا برخی از صداهای ایجاد شده ناشی از حرکت خودرو، تایر ها می‌باشند. با انتخاب یک تایر با گرید خوب صدایی، می توانید تاثیر رانندگی خود را بر محیط اطراف کاهش دهید.



در گریدبندی صدا در اتحادیه اروپا چه چیزی اندازه گیری می‌شود؟



در گرید بندی اتحادیه اروپا، میزان صدای خارجی تایر بر حسب دسیبل اندازه گیری می‌شود.به دلیل این که بسیاری از افراد با این واحد اندازه گیری صدا آشنا نیستند، در برچسب اتحادیه اروپا تصویری از یک بلندگو با امواج سیاه نشان داده شده که مشخص کننده آن است که تایر چقدر صدا ایجاد می کند. مطابق این تصویر هرچه تعداد امواج صوتی ایجاد شده بیشتر باشد، تایر صدای بلندتری ایجاد می‌کند



یک موج سیاه:  (کم صدا (حداقل dB3 کمتر از محدوده مجاز در اتحادیه اروپا



دو موج سیاه :( متوسط (بین محدوده مجاز در اتحادیه اروپا و dB 3 کمتر از آن



سه موج سیاه: (پر صدا) بالاتر از محدوده مجاز در اتحادیه اروپا



گرید بندی صدای تایر به چه معنی است؟



سطوح دسیبل در مقیاس لگاریتمی اندازه گیری می شود. این به آن معنی است که افزایش فقط چند دسیبل، تفاوت زیادی در میزان صدای ایجاد شده توسط تایر خواهد داشت. در واقع، تفاوتی معادل dB  3 ، مقدار صدای خارجی ایجاد شده توسط تایر را دو برابرمی‌کند.



با در نظر گرفتن صد ها هزار خودرویی که هر روز در سطح جاده های کشور تردد می کنند، اگر همه ما تایر های مصرفی خود را با گریدهای پایین تر در ارتباط با صدای ایجاد شده انتخاب کنیم، تصور کنید شهر ها و روستاهای ما چقدر ساکت تر خواهند شد



سهم شما در کاهش آلودگی صوتی با انتخاب تایر با گرید صوتی بالا، افزایش می‌یابد.



 



جابجایی تایرها زیر خودرو( زمتن جابجایی تایرها)



میزان فرسایش تایرهای جلوی خودرو اغلب سریع تر از تایر های عقب می باشد. تغییر منظم محل قرار گیری تایرها زیر خودرو اغلب به یکنواخت سازی میزان فرسایش تایر ها کمک کرده و تایر ها دارای طول عمر بیشتری خواهند بود. که در نمایندگی کویر تایر در تبریز انجام می شود.



جابجایی تایرها زیر خودرو مشکلات فرسایشی ناشی از صحیح نبودن مقدار فشار باد داخلی تایر را اصلاح نخواهد کرد.



در چه فواصل زمانی باید جابجایی تایر زیرخودرو را انجام داد؟



جابجایی تایرها حدوداً بعد از هر 10،000 کیلومتر کارکرد مناسب می باشد، هرچند عوامل دیگر مانند شرایط محیطی و سرویس و همچنین سبک رانندگی و عیوب سیستم تعلیق خودرو هم ممکن است بر میزان پیمایش لازم برای جابجایی تایر ها تاثیر گذار باشد. برخی از این عوامل عبارتند از:




  • سرعت بالا، حمل بارهای سنگین، پیمودن فواصل طولانی: اگر شما به طور منظم با سرعت‌های بالا ودر فاصله‌های طولانی رانندگی می کنید یا بارهای سنگینی را حمل می‌کنید، فشار اضافی وارده به خودرو می‌تواند به معنی جابجایی زودتر تایرهای زیر خودرو باشد.

  • فرسایش غیر عادی: در صورت مشاهده فرسایش شدید و غیر یکنواخت در تایرها، آنها را در اسرع وقت زیر خودرو جابجا کنید.

  • صدای تایر: اگر صدای تایر را هنگام رانندگی در یک جاده صاف احساس می‌کنید ، ممکن است وقت آن رسیده باشد که تایر ها را زیر خودرو و روی محور های عقب و جلو، جابجا کنید.



آیا می توانم جابجایی تایر را خودم انجام دهم؟



توصیه می‌شود که برای جابجایی تایر زیر به نمایندگی  کویر تایر در تبریز (تلاش تایر ایرانیان) مراجعه نمایید تا کار به روش اصولی و حرفه‌ای انجام پذیرد.



اما شما نیزمی‌توانید این کار را انجام داده و برای آن هیچ ابزار تخصصی لازم نیست - فقط به فضای کافی و چند ساعت وقت، نیاز دارید.



برای انجام کارهای مرتبط با خودرو، همواره از کتابچه راهنمایی که توسط سازنده خودرو برای مالک آن تهیه شده است، استفاده کنید.



 



درصورتی که کار جابجایی تایر زیر خودرو را خودتان انجام می دهید، به موارد زیر توجه کنید:




  • جابجایی از روی محورجلو به محور عقب: اگر تایرها دارای اندازه یکسان باشند، بایستی تایرها را از محور جلو به سمت محور عقب جابه جا کنید.

  • طرح گل های جهت داردر هنگام جابجایی تایر هایی که دارای طرح گل های جهت دارهستند، اطمینان حاصل کنید که جهت حرکت تایر(که روی دیواره آن با استفاده از یک فلش نشان داده شده است)، در جهت حرکت خودرو باشد.

  • باز وبست و بالانس مجدد تایر هاچنانچه زیر خودرو از تایر های با طرح گل های جهت دار و سایز های مختلف استفاده شده باشد، بایستی پس از جابجایی، نسبت به بالانس مجدد تایر ها اقدام نمایید.

  • چگونه یک تایر پنچر را تعمیر کنیم؟



چنانچه اطمینان ندارید که خودتان می توانید پنچری تایر را بگیرید ، فراموش نکنید که همیشه می توانید از متخصصین شرکت تلاش تایر ایرانیان که به عنوان  نماینده فروش شرکت کویر تایر در تبریز فعالیت می کنند، برای این کار کمک و یا مشاوره بگیرید. برای پیدا کردن آدرس دقیق نمایندگی می توانید از نقشه موجود در سایت تلاش تایر ایرانیان کمک بگیرید.



چرا تعمیر تایر مهم است؟



اگر رانندگی را با تایری انجام می دهید که به طور مداوم هوای داخلی خود را از دست می دهد، یا دارای یک سوراخ است، بسیار مهم است که تایر در اسرع وقت توسط  متخصصین شرکت تلاش تایر ایرانیان بررسی شود، این کار نه تنها برای حفظ ایمنی شما ضروری است، بلکه رانندگی با یک تایر پنچر ( کم باد) حتی برای طی یک فاصله کوتاه، می تواند باعث خرابی تایر و غیر قابل استفاده شدن آن شود.



چه کارهایی را یک متخصص تایر می تواند برای شما انجام دهد؟




  • تعمیر سوراخ های رویه (ترد) تایر: اکثر سوراخ ها، بریدگی ها و صدمات وارده به تایر تا اندازه 64/0 سانتیمتر در صورتی که خرابی از رویه تایر به سطوح زیرین (لایه ها) نفوذ نکرده باشد، قابل تعمیر است.

  • از گسترش آسیب دیدگی تایر جلوگیری کند.

  • فشارباد داخلی تایر را کنترل کرده و آن را به میزان توصیه شده برساند.



با این حال، مواردی وجود دارد که شما به سادگی نمی توانید آن را تعمیر کنید. در این موارد، شما باید تایر جدیدی را خریداری کنید.



 



چگونه سوراخ تایر خود را پیدا کنید؟



آیا متوجه کاهش مداوم فشار باد داخلی تایر شده اید؟ شما باید ابتدا برای تعمیر، محل نشتی و سوراخ را پیدا کنید.




  • وجود پیچ یا سایر مواد خارجی که بخشی از آن از تایر بیرون زده شده است را کنترل کنید. پیدا کردن منبع نشتی می تواند کمی مشکل باشد اما ترفندی وجود دارد که این کار را آسان می کند.

  • یک ظرف اسپری را با مقداری محلول صابون یا مایع آشکارساز نشتی، پرکنید.

  • تایر را باد زده و سپس تمام سطح خارجی تایر را با محتوای بطری، اسپری کنید.

  • هم زمان با حرکت محلول داخل بطری ، منتظر خروج حباب های کوچک هوا، درست در محلی که سوراخ وجود دارد، باشید.



در صورتی که سوراخ تایر خود را پیدا کردید، توصیه می کنیم جهت تعمیر تایر به متخصص این کار،نمایندگی کویر تایر در تبریز  شرکت تلاش تایر ایرانیان  مراجعه نمایید.