تلاش تایر ایرانیان

تلاش تایر ایرانیان

تلاش تایر ایرانیان

041-33332790
0 سبد خرید
چه زمانی لاستیک خودروی خود را تعویض کنیم؟

چه زمانی لاستیک خودروی خود را تعویض کنیم؟

 



کویر تایر نقش مهمی را در وسایل نقلیه ایفا می کنند.در حقیقت تایرکویر تنها بخشی از خودرو می باشد که مستقیما با جاده در تماس است.امنیت ،آسایش راننده و سایر سرنشینان و همچنین مصرف سوخت که رابطه مستقیمی با وضعیت اقتصادی صاحب خودرو دارد کاملا به لاستیک کویربستگی دارد.



شما در وهله اول به این نیاز دارید که بدانید آیا کویر تایر مناسب انتخاب کرده اید یا خیر؟ اما باید این را بدانیم که تنها انتخاب تایر مناسب کافی نیست بلکه یادگیری شرایط نگهداری کویرتایردر تبریز جهت اطمینان از عملکرد مناسب نیز ضروری می باشد.



راه های مراقبت تایر : در حقیقت می توان گفت باید بیاموزیم چگونه از تایر مراقبت کنیم ،چون:




  • کویرتایر تنها راه ارتباطی خودرو شما با جاده می باشد.




  • کل وزن خودروی شما روی لاستیک کویر حمل می شود.

  • تایر ها مسئول عملکرد ترمز و گاز در سطح جاده می باشد.

  • تایر مسئول هشیاری در برابر ناملایمات و سوانح ناگهانی در جاده می باشد.



 



زمان چک کردن باد تایر:



کنترل متناوب فشار باد تایرها باعث طول عمرتایر خواهد شد.



حداقل هر ماه یکبار فشارباد تایر های خود را کنترل کنید و حتما قبل از سفر طولانی چک کردن لاستیک ها را فراموش نکنید.



عمق آج لاستیک ها را ارزیابی کنید و حتما به خاطر داشته باشید که هر گونه ساییدگی و یا سطح نامتعارف نشانی از ناسالمی تایر است و نباید سهل شمرده شود.



اگر احیانا موردی یافت کردید خودتان دست به کار نشوید بلکه آن را به نیروهای متخصص شرکت تلاش تایر ایرانیان بسپارید تا دلیل اصلی مشکل تایر را اعلام و برطرف کنند.



 



 



زمان تعویض تایر –لاستیک خودرو



چه زمان لاستیک اتومبیلمان را تعویض کنیم؟



 



در این مقاله ما شش شرط را جهت تعویض قطعی تایر خودرو بیان می کنیم تا شما مطمئن شوید چه زمان باید اقدام به تعویض لاستیک و چه زمان اقدام به تعمیرلاستیک کنید.هر چند که تعمیر لاستیک باید توسط متخصصین شرکت تلاش تایر ایرانیان صورت گیرد و شرط تعمیر آن بدین صورت می باشد که نیروی متخصص بررسی می کند که مشکل تایر بیرونی می باشد یا درونی و سپس بعد از قطعی شدن مشکل تایر اقدام به تعمیر آن می نماید.



نکته مهمی که باید مد نظر داشت این می باشد که در هر صورت زمانی که اقدام به تعمیر لاستیک میکنید حتما باید لاستیک از خودرو جدا شده باشد.بعد از مشخص شدن ایراد خارجی یا درونی باید لاستیک را از خودرو جدا کرد زیرا اگر تعمیرات در حالیکه لاستیک روی خودرو است صورت گیرد امکان روئت تمام جوانب لاستیک برای نیروی متخصص مقدور نبوده و درصد خطا بالا خواهد رفت.



1)پنچر شدن:



 



خوشبختانه کویر تایر با تکنولوژی هایی ساخته می شوند که بسیار محکم در برابر پنچر شدن هستند اما نیروی متخصص شرکت تلاش تایر ایرانیان می تواند تشخیص دهد که پنچری حاصل قابل تعمیر می باشد یا باید تایر تعویض شود.



 



      هنگام پنچر شدن لاستیک ماشین چه کاری را انجام دهیم:




  • جهت امنیت خود و مسافران حتما خودرو را در جایی امن پارک بفرمایید.

  • خودرو را خاموش نموده و در دنده پایین قرار دهید و اگر خودروی شما هوشمند است حالت پارک را انتخاب کنید.

  • چراغ های خطر را روشن کنید

  • جلیقه شبرنگ بپوشید

  • حتما تابلو خطر را در فاصله صد متری از خودروی خود و در پشت خودرو قرار دهید.

  • به یاد داشته باشید که ایمنی همیشه حرف اول رو می زنه....



کویر تایر برای تمامی خودرو های ذیل اقدام به تولید تایر کرده است :



طبق لیست سایزهای اسپورت کویر:



دنا پلاس – دانگ فانگ –هیوندا النترا – جک  s3- سراتو2000 - بسترن B30 - مزدا 3 - سیتروئن     C3- هیوندا 20i – مگان - کیا سراتو– ام وی ام X22 - کیا اسپورتیج 2010- رنو داستر-MVM X33 - لیفان X60 - هیوندا توسان 2010- بیسو T3 –چانگان CS30  - میتسوبیشی ASX  - هایما S5  - ام وی ام X33S  - سوزوکی ویتارا – تیگو5 – جک S5 – راو 4 (2014) وقبل – BYD S6 هیما S7 – نیو کوراندو – جک S5 اتوماتیک – تیگو 7 – رنو کولیوس – کیا اسپورتیج – توسان - سانتافه جدید -سورنتو



توصیه شرکت تلاش تایر ایرانیان این است که هیچوقت خودتان اقدام به تعویض لاستیک نفرمایید اما از آنجایی که برخی از افراد در خود مهارت چنین کاری را سراغ دارند،خود اینکار را انجام می دهند اما لطفا بدون مطالعه دفترچه راهنمای تایر جهت تعویض ،اقدام به انجام این کار نفرمایید.



نکته مورد توجه دیگر این می باشد که اگر احیانا لاستیک شما در داخل شهر (محدوده شهر تبریز) پنچر شد،جهت حفظ ایمنی خود و مسافران ابتدا خودرو را در مکانی امن پارک نموده و سپس با امداد تایر –امداد لاستیک شرکت تلاش تایر ایرانیان تماس حاصل نمایید.



 



2)زمانی که لاستیک شما بیش از حد مجاز فرسوده شده است:



هر تایر با آج هایی که روی خود دارد می تواند کمک کننده ی اصلی برای شما در جهت تعیین و تشخیص میزان ساییدگی تایر باشد.بطور استاندارد ارتفاع آج لاستیک از سطح آن نباید کمتر از 6/1 میلیمتر باشد.اگر کمتر از 6/1 میلیمتر باشد به معنی این است که لاستیک ساییدگی شدید دارد.اما اگر این میزان نبود می توانید تا تعویض لاستیک خود با آسایش رانندگی کنید.



نکته مهم قابل ذکر این می باشد که این معیار در لاستیک های زمستانه و تابستانه متفاوت می باشد.بدین معنی که حتما باید دقت کنید ارتفاع آج از سطح لاستیک در زمستان نباید کمتر از 4 میلیمتر باشد.



 



3)اگر لاستیک نشانه هایی از کهنگی داشته باشد:



لاستیک ها عمر قابل پیش بینی ندارند،طول عمر لاستیک (کویر- بارز – سومیتومو – کنتی نانتال –کوموهو – رودستون –دانلوپ - هانکوک – میشلن – پیرلی و....) به این بستگی ندارد که چه زمانی تولید شده است و یا به صورت گهگاه استفاده شده است.



فاکتورهای زیادی هستند که بر طول عمر لاستیک تاثیر دارند: از قبیل دما،نحوه نگهداری،نحوه انبار کردن و ویژگی هایی که حین استفاده از تایر میتواند تاثیر گذار باشد مانند:سرعت،فشار،دما و نوع رانندگی.



توجه مداوم به لاستیک های خود را فراموش نکنید،توجه به تغییراتی که در ظاهر لاستیک ایجاد می شود می تواند قدم اول در تشخیص مشکلات تایر باشد.



 



تست پنج سالگی



بعد از پنج سال استفاده از تایربارز؛تایربارز شما هر سال نیاز به بازرسی دارد، در صورت نیاز با توجه به توصیه نمایندگی لاستیک بارز در تبریز که از محصولات آنها استفاده می کنید تصمیم بر نوسازی تجهیزات تایر کنید.



به عنوان یک هشدار،اگر بیش از 10 سال است که از لاستیک بارز استفاده می کنید،حتی اگر شکل ظاهری تایر قابل استفاده باشد باز هم باید تعویض گردد.



 



4)اگر لاستیک بارز شما صدمه ببیند:



تایر بارز شما می تواند در مواجهه با هرگونه شی نامتعارف بیرونی در سطح جاده مانند گودال یا اشیا سخت آسیب ببیند .در این صورت هر گونه خراش در سطح لاستیک بارز یا تغییر شکل ظاهری مانند فرورفتگی یا برآمدگی باید توسط نیروی متخصص بررسی گردد.



پس بنابراین لاستیک بارز خود را حتما در شرکت تلاش تایر ایرانیان مورد تست قرار دهید تا هر گونه نقصی که ممکن است از درون رخ داده و قابل روئت نیست مورد تست قرار گیرد.



 



5)هر گونه تغییر شکل نامتعارف در لاستیک بارز:



تغییر شکل نامتعارف در لبه ها و مرکز تایرها می تواند نشان دهنده تراز نامناسب چرخ ها  یا مشکل با ناترازی بالانس چرخ ها معلق بودن لاستیک ها و با نحوه انتقال لاستیک ها باشد. و یا می تواند نشان دهنده این باشد که شما با فشار باد نامناسب لاستیک رانندگی کرده اید.



سپس بهتر است در صورت مشاهده هرگونه فرورفتگی یا بیرون آمدگی روی لاستیک بارزبا نیروهای متخصص تماس برقرار کنید.



برای جلوگیری ازبروز هرگونه تغییر شکل نامتعارف لاستیک بارز در ابتدا مجبور به بالانس لاستیک های خود توسط نیروی متخصص شرکت تلاش تایر ایرانیان هستید.این عمل می تواند عمر آج لاستیک بارز را افزایش داده و یک رانندگی ایمن برای شما به ارمغان بیاورد.



دلایل شایع سایش غیر طبیعی تایرها:




  • سایش در یک شانه:  عدم انطباق

  • سایش در دو شانه:    تورم در لاستیک

  • سایش در امتداد مرکز لاستیک:  تورم بیش از حد



 



6)اگر لاستیک ها مناسب خودروی شما نباشد:



برای عملکرد بهتر تایر بارز باید تمامی تایر های خودروبه صورت جفت از یک نوع باشدتایرهایی با سایز های متفاوت یا ساخت های متفاوت میتواند در عدم ثبات خودروی شما تاثیر داشته باشد.



همچنین کارخانه تولیدکننده خودروی شما نیز ممکن است توصیه هایی در مورد استفاده از خودرو داشته باشد که باید دستورالعمل های آنها را نیز در نظر گرفت.پس بنابراین بهترین روش،استفاده از توصیه های کارخانجات سازنده خودروی شما می باشد.